Zeeman

Zeeman 2019-02-05T15:33:44+02:00

Project Description

Interview Zeeman

Wij hadden een interview met de filiaalbeheerder van Zeeman Daalhof.

Hoe bent u ooit begonnen als ondernemer?
“Zeeman is ooit begonnen als familiebedrijf met een Hollandse koopmansgeest. In 1967 was een supermarkt met kleding en textiel voor lage prijzen een revolutionaire gedachte. Nog maar weinig Nederlandse winkels hadden toen zelfbediening. Door efficiënt te organiseren en groot in te kopen, lukte het Zeeman inderdaad dezelfde kwaliteit voor een veel lagere prijs aan te bieden. De formule sloeg aan en vanaf 1974 groeide het bedrijf door een aantal grote overnames nóg harder. Met de overname van Brons in 1980 werd Zeeman in één klap de grootste textieldiscounter van Nederland. Inmiddels is Zeeman uitgegroeid tot één van de grootste textielsupers van Europa met 1300 vestigingen in zeven landen.”

Wat onderscheidt uw organisatie van anderen?
“Zeeman onderscheidt zich door het aanbieden van goede kwaliteit voor de laagste prijs. Hoe wij dat doen? Door alles eenvoudig te houden. We beginnen met een slim ontwerp, daarna gaan we het ontwerp maken van goede materialen en in grote aantallen. Dit doen we bij fabrieken die wij goed kennen. Zo weten we zeker dat alles verantwoord gemaakt is.”

Als wij klanten vragen naar hun beleving in uw winkel, wat zou hun reactie zijn?
“Klanten zouden onze winkel typeren als een zeer nette winkel met heel klantvriendelijk personeel waarbij persoonlijke service centraal staat.”

Locatie en route

Herculeshof 19-21
6215 BD Maastricht

T: 088 007 0616
W: www.zeeman.com

Openingstijden

Maandag 10:00 – 18:00 uur
Dinsdag 9:00 – 18:00 uur
Woensdag 9:00 – 18:00 uur
Donderdag 9:00 – 18:00 uur
Vrijdag 9:00 – 18:00 uur
Zaterdag 9:00 – 17:00 uur
Zondag Gesloten

Over de winkel

‘Goede kleding en textiel hoeft niet duur te zijn’. Jan Zeeman, de oprichter van ons bedrijf, zag dit niet alleen heel scherp, hij maakte het ook waar. Goede én goedkope mode en huishoudtextiel werd onze specialiteit. Door zeer efficiënt te organiseren en door grootschalig in te kopen kan Zeeman de allerbeste prijzen bieden.

Dat bleek direct een succesformule. Een uniek textielbedrijf werd geboren. Met inmiddels 1.200 winkels en 70 miljoen tevreden klanten per jaar. Een winkelketen opbouwen is één ding. Het is onze uitdaging om altijd weer te verbeteren. Keer op keer het onmogelijke te presteren. We blijven kijken door de bril van onze klanten. Elke dag opnieuw. Dat zijn we aan onszelf, maar vooral aan onze klanten verplicht.
Daarom is en blijft ons motto: ALTIJD SCHERP.

Kennismaken

Volg ons

Verwijzing naar social media